Lediga Tjänster

Vikarierande butikssäljare och butikskommunikatör/kreatör med in-house ansvar för sociala media


Heltid: 1 år

Start: oktober 2018

Malmstenbutiken säljer Carl Malmstens älskade möbler och utvalda samtida inredningsdetaljer på Strandvägen i Stockholm. 

Vi söker nu en vikarierande butikskommunikatör/kreatör som säkrar vår kommersiella och kreativa butiksmiljö.

• Kunskap och erfarenhetskrav

Erfaren butikssäljare med gedigen kompetens och erfarenhet från möbel och heminredningsförsäljning.

Du är serviceinriktad och yrkeskunnig inom personlig försäljning och du är duktig på att driva försäljning och merförsäljning.

Du har hög kunskap inom inredningsbranschen och specifikt som dekoratör, du förstår köpbeteenden och hur människor reagerar på färg, form och perspektiv – vad som påverkar konsumenten.

Välutvecklat bildseende och känsla för färg och form.

Intresserad av digital utveckling och trender inom sociala media.

Förmåga att självständigt driva det kreativa arbetet med en flexibel växling mellan det och direktförsäljning.

Designintresserad med fokus på inredning.

Erfarenhet av förändrings- och utvecklingsarbete.

Kostnadsmedveten.

Goda kunskaper i Engelska och Svenska, både i tal och skrift.

Tjänsten kräver god data- och systemvana (VISMA).

• Arbetsuppgifter

Är synlig och tillgänglig i butiken dagligen med öppnings- och stängningsansvar samt helgtjänstgöring enligt rullande schema.

Proaktiv försäljning genom positiv kontakt med kunder. Ansvarar för egna kundorder och beställningar samt uppföljning och kundkontakt.

Att i linje med marknads- aktivitetsplan skapa ett butiksuttryck som speglar Malmstenbutikens samtida och kommersiella inriktning och kvalitetskrav och som samtidigt lyfter och stärker Carl Malmstens möbler.

Inför varje säsong förmedla riktlinjer när det gäller butiksgestaltning utifrån aktivitetsplan.

Skapa content och aktiviteter i sociala medier såsom Facebook och Instagram.

Uppdatering av webbsida.

Uppföljning och feedback till övriga medarbetare inför och efter butiksomläggningar.

Ansvarar för att aktivt arbeta för att butiken sköts på ett effektivt, kvalitetsmedvetet sätt och håller en hög nivå.

Ansvarar för åtgärder vid försäljningsavvikelser mot budget på sortimentsnivå.

Upprätthåller hög produktkännedom.

Följa upp att alla produkter i alla varianter finns representerade på butiksytan.

Säkerställa att lager och alla övriga utrymmen är välorganiserade och att det är lätt att hitta produkter utifrån kategori och syfte.

Säkerställer att rutiner och policys i Malmstenbutiken följs.

• Personliga egenskaper

Har ett starkt engagemang och ett affärsorienterat driv.

Har ett brinnande intresse för att göra bra affärer och hålla sig underrättad om vad som händer i branschen.

Ordningsam och organiserad.

Identifierar möjligheter och säkerställer genomförande.

Förmåga att representera och företräda varumärket.

Du är stresstålig och kan hantera flera kunder samtidigt.

Du är positiv och utåtriktad med mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga.

Du har en flexibel och prestigelös inställning speciellt under årets intensiva perioder.


Ansök genom att maila ditt CV tillsammans med ett personligt brev till jessika@malmsten.se

Intervjuer sker löpande, före den 1 oktober önskar vi din ansökan.

Är du inredare eller arkitekt?

Malmstenbutiken levererar specialbeställda möbler och inredningar för…

Carl Malmsten

Han föddes för mer än hundra år sedan, men hans idéer är mer aktuella än någonsin. 

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Nyheter och erbjudanden direkt i din inkorg!

Prenumerera